Vilkår og betingelser for kjøp
1). Kjøp.
De følgende kjøpsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra hopesrelief.no til forbrukere eller til forhandlere. Kjøpsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede og bindende avtalegrunnlaget for kjøpet. Kjøp gjøres ved å legge inn varer i handlekurven, klikke seg til kassen, klkke seg videre gjennom valgmuligheter, og hvis knapp som for eksempel sier "fullfør kjøp", "betal nå", "buy", "pay" "bekreft kjøp" eller tilsvarene blir aktiv eller klikkbar, og kunden så klikker på denne knappen. Alternativ metode som også regnes som et kjøp er er gjennom å sende en manuell bestillingsliste eller e-post som inneholder uttrykk som på en åpenbar måte kan tolkes som et kjøp, herunder merket "bestilling", "kjøp", "innkjøp", "rekvisisjon", "vi besteiller herved", samt et visst antall og type av varer som vi fører. Også kjøp via telefonsamtale eller muntlig kommunikasjon er bindende hvis vi etterpå har sendt ut en skriftlig ordrebekreftelse, som ikke har blitt innklaget eller opplyst oss er med feil innen tre virkedager etter mottak av densamme. Kjøp anses som bindende også om kunden "bare testet" eller utforsket våre sider gjennom å klikke på forskjellige knapper som ti slutt ledet til et kjøp. Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Ved mottak av bestillingen vil kjøper automatisk få tilsendt en e-post med ordrebekreftelsen. Les nøye gjennom bekreftelsen og undersøk at den stemmer med bestillingen, gi oss beskjed så fort som mulig, men senest innen tre virkedager hvis det oppdages uoverensstemmelser. Så snart du har mottatt varen bør du undersøke om leveransen samsvarer med ordrebekreftelsen og at varene er i orden.
Bindende kjøpsavtaler kan ikke inngås med mindreårige uten godkjenning av foresatte. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås av personer over 15 år. evt. kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år.
Selger forbeholder seg retten til å endre eller kansellere hele eller deler av bestillingen dersom produktet kjøper har bestilt er utsolgt og ikke kan forventes inn på lager innen en rimelig tid. Dersom dette skulle inntreffe vil kjøper bli kontaktet, eventuelt med informasjon om leveringstid eller alternativ vare.
2). Betaling
Alle betalingstransaksjoner foregår via trygge og kjente tredjeparts betalingsløsninger, som F.eks. Nets, Klarna, Vipps, Paypal, Stripe, etcetera. Betalingsmetoder kan når som helst oppdateres etter vårt ønske. Vi mottar aldri noen kortinformasjon eller andre sensitive opplysninger fra betalingformidlerne. Unntak er hvis du betaler via bankoverføring vil vi automatisk få opplysninger om ditt bankkontonummer. Alle betalingsopplysninger som vi uansett skulle få tak i vil alltid behandles konfidensielt og aldri formidles videre til ubehørige parter. Hvis informasjonen ikke må beholdes av oss for å kunne fullføre våre forpliktelser mot deg så skal vi så fort som mulig og på en trygg måte slette slik informasjon eller gjøre utilgjengelig for uvedkommende.
3). Vår firmainformasjon
Salgskanal: Hope's Relief Norge / hopesrelief.no
Hopesrelief.no tar ikke imot kundebesøk annet enn etter spesifikk avtale, men vi yter gjerne kundestøtte via kontaktskjema eller e-post. Vårt varelager, der alle forsendelser til kunde går ut fra, ligger på 1878 Hærland, Norge. Lageret vårt tillater ikke henting eller retur direkte på lager. Vi er offisiell importør av hopes relief sine produkter, men vi har ingen annen tilknytning til Hope's Relief Australia.
Hope's Relief Norge / hopesrelief.no driftes av
Endless Enterprise AS
Drengsrudhagen 6
1385 Asker
NORGE
Org. nr.: 927209438
4). Definisjoner på denne side
Med "Vi/selger/oss, og lignende" menes oss som selger fra denne nettside hopesrelief.no, samt representanter derfra eller firmaet som drifter nettbutikken. Med "nettsiden" mened innheoldet som spesifikt finnes på denne nettsiden/nettbutikken (hopesrelief.no). Med "Deg/kunde/dere/bruker og lignende" menes alle som besøker og evt. handler fra nettsiden. All handel fra denne nettsiden er under forutsetning at kunden har lest og forstått disse vilkår for handel. Hvis du klikker deg videre gjennom kjøpsprosessen og fullfører kjøp så betyr det også samtidig at du har gitt din aksept for disse villkår.
5). MVA og avgifter
--- 5.1). Salg i Norge (utenom svalbard).
Alle priser er i NOK, og er basert på at varer er ferdig fortollet inn til Norge, med forsendelse fra norsk lager, ingen fortollingsgebyrer, ekstra MVA eller andre avgifter tilkommer ved levering innen Norge. Alle varer selges inklusive norsk MVA. Standard prisvisning er inklusive MVA, men kunden kan selv velge (oppe i høyre hjørnet på nettsiden) om visning skal være med eller uten MVA, og dette valget vil for det meste huskes til neste gang, er du usikker hva som er valgt så sjekk innstillingen. Uansett om prisvisning er valgt til å vise pris ekskludert MVA, så vil norsk MVA alltid uansett legges på ved salg, dette følger norsk lov. Bedrifter kan derimot få MVA refundert av staten i.h.t. gjeldende lov.
--- 5.2). Salg utenfor Norge, inkludert Svalbard og offshore sokkel.
Ved salg til alle andre land enn Norge, selges varene uten norsk MVA lagt på. Hvis dette er tilfelle vil kunden selv være ansvarlig for alle kostnader relatert til import av varene til det landet. Hopesrelief.no er ikke ansvarlige for dekning av noen kostnader relatert til dette. Utfra hvilket land som varene sendes til, vil disse avgiftene kunne variere kraftig. Eksempler på avgifter, gebyrer og kostnader som kan tilkomme, kan være f.eks. moms, tollsatser, fortollingsgebyrer fra fraktformidleren etcetera, i tillegg kan det være andre kostander som tilkommer. Kunden må før handel sette seg inn i reglene som gjelder for det landet som varene skal sendes til og godta at alle slike kostander dekkes av kunden selv i ettertid.
6). Tvistløsning og lovgivning
Hopesrelief.no er en norsk nettbutikk som følger norske lover og regler. Eventuelle tvister skal først og fremst forsøkes å løses internt mellom de aktuelle parter i tvist. Går ikke dette, løses tvisten via det norske rettsvesendet og i henhold til norsk lov.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Les på disse om du ønsker mer informasjon om rettigheter og plikter ved kjøp. Hvis det i loven stilles krav til skriftlighet er dette oppfylt ved bruk av f.eks. e-post eller post. Hopesrelief.no påtar seg ansvar i henhold til den enhver tid gjeldende lovgivning, men påtar seg ikke ansvar i videre omfang enn det som til enhver tid følger gjeldende lovgivning hvis ikke det står på denne side. Ved forbrukerkjøp, hvis våre villkår, på en eller annen måte viser seg å være dårligere for forbrukeren enn villkårene i forbrukerkjøpsloven så er det i så fall forbrukerkjøpsloven som gjelder over våre egne villkår. De deler av våre vilkår som evt. ikke samsvarer med loven, skal i så fall bli erstattet av minimum lovtekstens utforming i favør til konsument. For bedriftskunder gjelder avtalefrihet så lenge avtalen ikke åpenbart bryter mot Norsk lov.
7). Ordrekø / FIFO
Alle bestillinger behandles og sendes ut i den rekkefølgen de kom inn i vårt system - etter at betaling fullt ut er mottatt, i følge FIFO-prinsippet (First In, First Out), dette gjelder både selve ordrehåndteringen samt tildeling fra varelager skulle det være begrenset antall varer på vårt eller leverandørs lager. Det går ikke an å reservere varer fra lager uten at en ordre er mottatt og betalt.
8). Kredittkjøp / Faktura
Vi tilbyr ikke handel via kreditt, ikke heller til registrerte forhandlere - hvis ikke dette er spesifikt avtalt. Hvis du ønsker å betale via bankoverføring i stedet for en av våre andre betalingsløsninger f.eks. kort, vipps, etcetera, så kan vi uansett tilby handel med faktura som betalingsløsning. Det gjelder både til bedrifter og til privatpersoner. Faktura er likevel å anse som forskuddsbetaling - din ordre vil ikke bli behandlet eller få prioritet i køen før full betaling er mottatt på vår konto. Hvis vi må bestille inn varer til din leveranse så vil ikke varene heller bli bestilt hos leverandør før betaling er på vår konto. Faktura har som standard 7 dagers forfallsdato, etter denne tid vil det sendes ut en påminnelse og etter ytterligere 7 dager vil ordren automatisk bli kansellert hvis ubetalt av privatperson. Kontakt oss om du trenger å forlenge forfallsdato.
9). Ansvar
Før enhver reklamasjon eller ethvert krav som rettes mot oss, må www.hopesrelief.no / Endless Enterprise AS ha blitt kommunisert om feilen, og bli gitt mulighet til å innen rimelig tid rette opp i saken før krav kan ilegges oss. Vi er kun ansvarlige for tap av selve varen dersom det er påvist feil eller mangler fra vår side. Dette gjelder likevel ikke hvis hopesrelief.no sannsynliggjør at mangelen skyldes forhold utenfor vår kontroll, og som vi rimeligvis ikke kunne forventes å unngå eller eliminere følgene av. Hopesrelief.no / Endless Enterprise AS kan under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for et høyere pengebeløp enn total og faktisk innbetalt ordresum inklusive frakt - etter fratrekte rabatter, for den spesifikke ordren der en feil har oppstått eller reklamasjon er nødvendig. Ethvert erstatningskrav kan ikke heller være med et høyere beløp enn tilsvarende den vareandel av totalt ordrebeløp, der varer ble levert i en ikke akseptabel tilstand. www.hopesrelief.no / Endless Enterprise AS er under ingen omstendigheter ansvarlige for direkte eller indirekte skader, tap eller kostnader, ikke heller tapt inntekt som følge av forsinkede vareleveranser, fra vår side kansellerte ordre, eller annet hvis ikke feilen er grunnet grov uaktsomhet fra vår side. Ved feil på leverte varer er det vår bestemmelse som avgjør om varene skal erstattes med likverdige varer innen en rimelig tid, eller om pengemessig refusjon/kreditering skal gis.
10). Produktbeskrivelser.
Vi prøver alltid å gi korrekte opplysninger men vi tar forbehold om at skrive- og trykkfeil kan skje. Hopesrelief.no bruker produktbeskrivelser og bilder (med tillatelse) direkte fra produsent. Vårt ansvar er å få beskrivelser korrekt oversatte til norsk, men vi har ingen kontroll over produksjonsprosessene eller at produsentens beskrivelser stemmer. Skulle en oversettelse eller beskrivelse vise seg å inneholde feil så strekker seg vårt ansvar til å finne ut av korrekt informasjon, og oversende til den/de som eventuelt ber om det, innen et rimelig tidsperspektiv oppdatere vår nettside, og til senere leveranser få oppdatert produktinformasjonen ut på produktetiketter hvis dette anses som nødvendig. Det er alltid Hopesrelief.no som har den mest oppdaterte produktinformasjonen, ved usikkerhet sjekk ut nettsiden om det har kommet noen oppdateringer. Vi har ingen kontroll på samtlige kunder / konsumenter som våre produkter har blitt solgt til og vi kan på ingen måte kontakte alle som evt. har kjøpt et av våre produkter ved produktoppdateringer. Vi tar forbehold om at produkter når som helst kan oppdateres. Hvis det viser seg at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk eller annen markedsføring så har kjøper rett til å kansellere bestillingen.
11). Trygge og sikre produkter.
Hopesrelief.no prøver alt vi kan for å sikkerstille at våre produkter er trygge i bruk. Vår absolutte målsetning, og høyeste prioritet er at ingen av våre produkter skal inneholde noen farlige eller uønskede stoffer. Våre produkter er spesifikt laget for personer med ekstra ømfintlig hud og vi tror at vi har blandt markedets mildeste og beste produkter for akkurat disse personer. Uansett kan det være slik at personer med helt spesifikke hudsykdommer eller særdeles følsom hud kan få reaksjoner ved bruk. Ved usikkerhet, prøv først å bruke produktet på et begrenset hudområde for å se eventuelle reaksjoner. Ved reaksjoner, slutt å bruke produktet eller rådspørr din hudspesialist (uansett kan det være slik at denne reaksjonen er den med minst negative effekter sammenlignet med andre produkter og at hudspesialst derfor rekommanderer videre forsøk).
Ved sterke hudreaksjoner grunnet bruk av våre produkter må du alltid umiddlebart slutte å bruke produktet, skylle godt med vann og kontakte helsepersonell eller lege. All fortsatt bruk etter en evt. reaksjon av våre produkter skjer på eget ansvar. Vi tar ikke ansvar for feilaktig bruk som avviker fra våre bruksanvisninger. Ansvarlig person (PR, Responsible person) i henhold til Mattilsynets gjeldende regelverk om merking av kosmetikkprodukter er: Daniel Gaikonen, CEO Endless Enterprise AS. Tlf: +47 966 96 099. E-post: [email protected]
12). Leveringstid
Vi prøver alltid å ha våre produkter på lager i nok kvantum. Vi prøver da det vi kan for å ha varene sendt ut senest virkedagen etter bestilling og på plass hos deg i løpet av 2-5 virkedager. Hvis varene ikke er på lager er de sannsynligvis ikke så langt unna, men i noen tilfeller kan det også være lang leveringstid utenom vår kontroll, for eksempel grunnet forsinkede frakter, tomt på lager hos leverandør eller annet. Vi prøver alltid å ha oppdatert lagersaldo på vår nettside og gi deg korrekt informasjon om leveringstid. Hvis det viser seg at vår lagersaldo ved kjøp var feil slik at vi informerer deg en betraktelig kortere leveringsdato enn i virkeligheten - vil vi kontakte deg med så oppdatert leveringsinformasjon som mulig og du kan ta stilling til om du vil kansellere ordren eller vente på varene. Hvis vi har opplyst om lang leveringstid og du uansett bestilte er det ikke grunnlag for kansellering så fremst den leveringsdatoen ikke avviker kraftig fra den reelle leveringsdatoen. Alle leveringstider må anses å være veiledende og kan avvike noe i forbindelse med høytider, helligdager og andre ekstraordinære hendelser.
13). Endring i vilkårene
Hopesrelief.no tar forbehold om at innholdet på nettsiden og / eller disse avtalevilkår kan endres av selger når som helst og uten forvarsel, naturligvis også som følge av endringer i lovgivningen. Eventuelle endringer i brukervilkårene vil bli kunngjort og gjort gjeldende fra tidspunkt som følger av kunngjøringen. Brukeren er selv ansvarlig for å følge de til enhver tid gjeldende brukervilkår. Kun ved evt. løpende abbonnement vil kunden få dette tilsendt på forhånd, minimum 30 dager før endringen trer i kraft, og om forandringen er av større, negativ betydning for kunden så kan den før de nye villkårene trer i kraft velge å avslutte abbonnementet i henhold til gjedende oppsiglesetid. Vi forbeholder oss retten til, når som helst, helt eller delvis, etter eget forgodtbefinnende, å stanse og / eller endre tjenesten, funksjonalitet på denne nettsiden, slutte å selge visse produkter eller varemerker, ta inn nye produkter eller merkevarer i sortimentet.
14). Priser
Vi tar forbehold om at priser kan endres uten forvarsel, som følge av endrede priser fra leverandør, endrede fraktpriser, endrede valutakostnader, endrede avgifter til staten, allmen prisjustering eller annet.
Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunktet, som ikke skyldes feilprising, får ikke tilbakevirkende kraft. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse, eller feil på automatiske beregninger av pris, kan hopesrelief.no slette eller avvise ordre etter opplysning til kunde om dette, alternativt la kunden velge om de ønsker å fortsette ordren med oppdaterte priser. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må kommuniseres og korrigeres i løpet av rimelig tid, vanligvis senest innen en uke etter at feilen oppdages.
For varer som selges med salgsrabatt, eller i forbindelse med en kampanje gjelder nærmere oppgitte salgsbetingelser og vilkår. Eventuelle spesielle salgsbetingelser er oppgitt på produktets detaljside. Salg og kampanjer gjelder til oppgitt sluttdato eller så lenge beholdningen rekker. Vi forbeholder oss retten til å begrense antall kjøp eller antall varer som kan kjøpes av en og samme kunde.
15). Utstående betaling
Utestående betalinger belastes med purregebyrer og renter, og kan tas til inkasso i henhold til for dette gjeldende lovgivning.
Hopesrelief.no har salgspant i (eiendomsforbehold i) de leverte varer og tjenester inntil kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger er fullt betalt, se Lov om pant § 3-4, og § 3-22.
Rentesats ved forsinket betaling er per dags dato satt til 25% årsrente.
16). Retur, reklamasjon og angrerett.
N.B. Alle returer skal avtales med oss før innsendelse av varer.
--- 16.1). Angrerett.
Til privatkunder tilbyr vi lovpålagt 14 dagers angrefrist (fra den dagen varene ble levert til din adresse eller hentet ut fra hentested). Kontakt oss på [email protected] før innsending av varer for å få returseddel tilsendt. Alle varer må være i akkurat samme, salgbare tilstand som de var da du fikk dem levert. Hvis varene er degradert på grunn av din håndtering så vil ikke angrerett bli akseptert. Du vil etter godkjent retur få tilbakebetalt beløpet minus evt. fratrekk for degraderte varer, normalt sett innen løpet av fem virkedager. OBS! Grunnet at det er hygieneprodukter vi selger så kan du ikke ta i bruk angrerett hvis produktforseling er brutt, hvis du har åpnet produktemballasjen eller prøvd produktet. Til bedriftskunder tilbyr vi som standard ikke angrerett og kjøp anses som bindende. Vi kan på den andre side være åpne for diskusjon og prøve å finne en løsning angående din situasjon hvis en retur kan gjøres uten spesiell hindring fra oss, så kan det besluttes at varer refunderes mot en eventuell avtalt godtgjørelse for det arbeid som er utført fra vår side. Særlig store vareleveranser kan ikke tas i retur hvis det gjør at vi sitter igjen med et uforholdsvis stort varelager, som over tid kan degraderes og dermed gjøres ikke salgbare. Ved repeterende returer fra samme husholdning eller mistanke om misbruk av returordning med hensikt å skade vår virksomhet kan angrefrist begrenses eller nektes til kunden har sannsynliggjort at det er en reell og faktisk retursituasjon.
--- 16.2). Reklamasjon.
Hvis vi har levert varer i feil tilstand, feil type, feil antall eller feil utførelse er det vårt ansvar å korrigere feilen uansett om du er privatkunde eller bedriftskunde og vi betaler i så fall for returfrakten til oss. Normal prosedyre er at du får en returseddel og en forhåndsbetalt fraketikett av oss etter å ha kontaktet oss om reklamasjon, du sender oss varene og når vi har sjekket over så sender vi ut nye og korrekte varer. I noen tilfeller hvis det haster for kunden å få nye varer (fremforalt bedriftskunder), kan det avtales at vi sender ut korrekte varer først, og at det i ettertid avtales hvordan retur skal løses. Hvis vi da ikke innen en rimelig tid (vanligvis 14 dager) får avtalt med deg samt får feilaktige varer tilsendt oss, så regnes dette som kjøp fra kundens side av også de feilaktige varene, og faktura vil sendes ut.
--- 16.3). Transportskader.
Alle transportskader må meldes ifra om umiddelbart ved oppdagelse. Normalt skal dette anmerkes til transportør eller utleveringssted med en gang, allerede ved varemottak. I unntakstilfeller, og KUN hvis det ikke var mulig å oppdage skaden med en gang, kan dette meldes ifra om, innen maksimalt to virkedager etter mottak, til [email protected] sammen med bilder og beskrivelse av skaden.
--- 16.4). Uavhentede varer.
Varer som blir liggende uten uthenting så lang tid at de går i retur til oss (tiden for dette varierer mellom forskjellige fraktselskap), vil bli belastet for både original fraktkostnad og returfrakt til oss, uansett om original frakt først var levert uten kostnad. Å ikke hente ut bestilte varer er ikke en godkjent måte å påberope seg angrefrist (hvis ikke dette er skriftlig avtalt med oss først). For privatkunder som etter at varene har gått i retur til oss ønsker å bruke sin angrefrist tilkommer et behandlingsgebyr på kr 400.- inkl MVA for håndtering av retur/kansellering, og dette pluss tur- og returfrakt blir trekt fra før evt. gjenstående pengebeløp tilbakebetales til kunden. Hvis privatkunden fortsatt ønsker varene tilsendt på nytt, belastes kunden for en frakt med retur og ny frakt til kunde men uten behandilngsgebyr. For bedriftskunder vil varene bli forsøkt sendt ut igjen og faktura for de ekstra tur- og returfraktene vil bli sendt til kunden.
--- 16.5). Ved retur med Klarna faktura som betalingsmetode
Hvis du skal returnere hele- eller deler av din ordre og har valgt KLARNA faktura som betalingsmåte, kan du selv utsette forfallsdato kostnadsfritt på www.klarna.no. Om det ikke blir gjort, kan det påløpe purregebyr før din retur er mottatt og behandlet. Purregebyrer påløper kunden. Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91 eller på e-post: [email protected]. Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at de får sørget for tilbakebetaling.
17). Personopplysninger og kommunikasjon.
Når du handler hos oss trenger vi opplysninger om navn, adresse og e-postadresse slik at vi kan levere varene til deg på en trygg måte, samt kontakte deg angående bestillingen. Informasjonen må også oppbevares i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell returhåndtering. Opplysninger du gir oss vil kun være tilgjengelig for personer tilknyttet hopesrelief.no eller Endless Enterprise AS, de vil ikke bli delt videre til noen andre enn strengt nødvendige samarbeidspartnere. Eksempel på nødvendige parter kan være f.eks. ved bruk av ekstrent lager som ansvarer for utsendelse av dine varer, tilsvarene parter direkte knyttet til ditt kundeforhold eller hvis påkrevd av norske myndigheter / lovpålagt å dele spesifikk informasjon. Du kan når som helst spørre oss om hvilke opplysninger vi har lagret om deg, og hvis ønskelig be om at alle eller deler av opplysningene slettes, vi vil da gjøre alt som er innenfor vår kontroll for å slette din informasjon samt be (for oss) kjente parter om det samme.
Hvis du oppretter en brukerkonto hos oss, eller hvis du melder deg på nyhetsbrev, regnes det som et løpende avtaleforhold, en aktiv brukerkonto er å anse som et eksisterende kundeforhold. Vi har i.h.t. Markedsføringslovens §15, tredje ledd, rett til å markedsføre til og kommunisere med aktive brukere av vår tjeneste. Kommunikasjonen kan blant annet skje til oppgitt telefonnumre, e-postadresser, adresse eller som varsler gjennom app. Denne tillatelsen har vi helt til du melder ifra til oss om at du ønsker å avslutte kundeforholdet, eller trykker "Unsubscribe" på e-post som vi har sendt ut til deg etter at du meldt deg på abonnement av nyhetsbrev.
Som kunde hos oss forplikter du deg til følgende:
Hvis du selv har delt ut passord og kontoopplysning til andre er det å regne som at du har gitt dem tillatelse til å utføre handlinger og legge bestillinger på dine vegne. Som registrert bruker er du selv ansvarlig for alle aktiviteter som skjer i tilknytning til din brukerkonto, og for sikkerheten til din brukerkonto/din profil. Hvis du senere ønsker å ta tilbake den tillatelsen som du har gitt andre å handle på dine vegne så er det kun fra den dato du har gitt oss opplysninger om at f.eks. en brukerrettighet skal fjernes, og fra vi har svart og bekreftet det samme som dette blir gjeldende.
Hopesrelief.no er ikke ansvarlig for innhold som du, andre brukere eller tredjeparter gjør tilgjengelig, sender gjennom hopesrelief.no, eller bloggposter som evt. opprettes via våre sider. Du er selv ansvarlig for innhold i og fra din brukerkonto, og også for konsekvensene av å poste eller publisere brukerinnhold. Du godtar at vi bare opptrer som en formidler for din og andre brukeres distribusjon og publikasjon av innhold.
Vi samler inn og lagrer informasjon om hvilke sider, kategorier og produkter det kikkes eller søkes på for å forbedre din handleopplevelse. Denne informasjonen kan vi ikke spore tilbake til den enkelte besøkende men derimot kan cookies brukes i automatiserte og målrettede markedsføringskampanjer tilpasset til hva du søker og klikker på, men også disse data blir for vår del anonyme, så vi kan f.eks. ikke kontakte deg direkte hvis du ikke melder deg på nyhetsbrev eller registrerer brukerkonto hos oss.
18). Copyright
www.hopesrelief.no med logo er et registrert varemerke av Endless Enterprise AS. Det er ikke tillatt å bruke navnet vårt, logoer, skjermbilder eller bilder på en måte som kan være forvirrende, implisere sponsing, anbefaling eller assosiasjon uten tillatelse. Alt innhold på dienne nettsiden er Endless Enterprise AS sin eiendom, eller underleverandør av den samme sin eiendom. Dette er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. oppskrifter med bilder, omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design, typografi og layout og annet innhold på denne nettsiden under ingen omstendighet kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra hopesrelief.no / Endless Enterprise AS.
--- 18.1). Copyright for våre forhandlere
Våre (hos oss) REGISTRERTE forhandlere har automatisk rettighet til å bruke våre produktbeskrivelser og produktbilder i sin markedsføring av de samme produktene så lenge de ikke tar på seg æren for, eller påberoper seg å ha eierskap til / opphavsrett for de samme opplysningene, og kun så lenge kundeforholdet er aktivt og så lenge de får samtlige sine leveranser av de samme produktene levert direkte fra oss og ikke får de samme varene levert fra noen andre. Vi er offisiell importør av Hope's Relief sine produkter i Norge og det er som forhandler i Norge strengt forbudt å kjøpe de samme varene fra andre lands sine importører eller å prøve å forbigå de offisielle innkjøpskanalene i Norge. Senest etter 6 måneders inaktivitet, uten at en forhandler har gjort kjøp hos oss opphører oven rettigheter hvis ikke annet er skriftlig avtalt, og alle produktbeskrivelser, bilder, og annet gjeldende våre produkter må slettes fra forhandlerns lagringsplasser, trekkes bort/gjøres inaktiv fra sin nettside eller andre salgskanaler.
KUN våre forhandlere har lov til å videreselge produkter kjøpt av oss, dette gjelder både i /til Norge og salg til andre land uansett hvilken salgskanal eller metode varene blir lagt ut til salg med. Ved mistanke om uauktorisert videresalg forbeholder Hope's Relief Norge seg retten til å kansellere videre ordre. Mistanke kan oppstå ved bestillinger av store kvantum eller flere ordre av samme produkt av personer eller virksomheter som ikke er registrerte som en av våre forhandlere. Urettmessig videresalg av varer levert av oss utgjør en krenkelse av produsentens og våre imaterielle rettigheter.
19). Force majeure
Hopesrelief.no / Endless Enterprise AS kan ikke holdes ansvarlige for direkte eller indirekte tap kjøper blir påført om vi er hindret fra å levere kontraktuelle varer eller tjenester som følge av Force Majeure om dette innebærer at det blir blir uforholdsmessig tyngende / kostbart eller oppleves som umulig å oppfylle avtalen på grunn av dette. Eksempler på slik Force Majure er streik / arbeidskonflikt, lockout, krig mobilisering / uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, brann, katastrofe, ekstremvær, stans i levering av teletjenester /elektrisitet, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører / produsenter som følge av slike omstendigheter, eller enhver annen omstendighet som partene ikke kan råde over. I slike tilfeller er hopesrelief.no / Endless Enterprise AS fritatt for alt annet ansvar enn ved reklamasjon av allerede leverte varer og kreditere / tilbakebetale den mangelfulle varens tilsvarende kjøpesum. Kjøpet kan i så fall heves helt eller delvis dersom slike forhold har varig karakter. Dersom hendelsene har midlertidig karakter kan begge parter kreve leveringstiden utsatt.
20). Tredjepart
www.hopesrelief.no kan inneholde lenker til tredjeparts nettsteder, annonsører, tjenester osv. www.hopesrelief.no har ikke noe ansvar for innhold, tjenester eller produkter som tilbys eller gjøres tilgjengelig på slike nettsteder.